Gmina Cieszków otrzymała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego PLUS na realizację projektu edukacyjnego pt. „Szkoły Przyszłości w Gminie Cieszków”.
Projekt skierowany jest do uczniów uczęszczających do Szkół w Gminie Cieszków – Szkoły Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Cieszkowie oraz Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Pakosławsku. Celem projektu jest wzrost poziomu jakości edukacji oraz poprawa dostępności dla wszystkich uczniów z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb edukacyjnych i rozwojowych w 2 szkołach podstawowych w Gminie Cieszków, mierzonej wzrostem kompetencji kluczowych u minimum 114dz i 110ch uczniów poprzez rozszerzenie oferty placówek o zajęcia zwiększające szanse edukacyjne tj. realizowane w celu wyrównania deficytów oraz zajęcia prowadzące do wszechstronnego rozwoju uczniów i większych szans na rynku pracy oraz zajęcia służące rozwojowi szerokiego zestawu umiejętności i kompetencji dla 142 dziewczynek i 137 chłopców (w sumie dla 279 uczniów) oraz poprzez doposażenie 2 szkół w terminie od 02.09.2024 do 30.06.2026.
W rezultacie Szkoły w Gminie Cieszków będą wykorzystywać nowoczesne, cyfrowe metody uczenia się oraz innowacyjne pomoce dydaktyczne dostosowane do wieku i stopnia rozwoju uczniów. Szkoły zostaną doposażone w nowoczesne i innowacyjne pomoce dydaktyczne dzięki czemu 279 uczniów (142dz i 137ch) będzie mogło zostać objęte wsparciem w zakresie umiejętności kluczowych, naukę kompetencji przyszłości w modelu STREAM oraz w celu wyrównania deficytów.
W ramach projektu będą realizowane następujące zadania:
Zadanie 1. STREAM edukacja – warsztaty sztuki, kreacji i konstrukcji – pozwalają zintegrować preferowane przez STREAM obszary edukacyjne, wyrażać swoje pomysły i emocje poprzez różne formy artystyczne. Pozwalają eksperymentować z różnymi technikami, materiałami, rozwijając umiejętności wizualne, muzyczne, motoryczne i kinestetyczne.
Zadanie 2. STREAM edukacja – nauki ścisłe i przyrodnicze – zajęcia wspierające kompetencję kluczowe i kompetencję przyszłości z zakresu nauk ścisłych i przyrodniczych, przy wykorzystaniu najnowszych dostępnych metod i pomocy dydaktycznych.
Zadanie 3. Zajęcia wspierające – zajęcia wspierające, terapeutyczne, ukierunkowane na wyrównanie deficytów zgodnie z neurobiologicznymi uwarunkowaniami procesu uczenia się.
W rezultacie minimum 114 dziewczynek i 110 chłopców nabędzie kompetencje kluczowe.
Wartość projektu 1 566 744,00 zł. Dofinansowanie z Funduszy Europejskich projektu: 1 096 720,80 zł.
Zapraszamy do współpracy oraz udziału w projekcie!
